När mina fötter somnar så får jag verkligen jätteont... Alltså så ont att jag inte kan sitta still utan hoppar upp och ner och nästan skriker för att det gör så ont. Har aldrig upplevt detta innan jag fick diabetes. Någon som känner igen sig?
Debuterade som diabetiker 28 Juli 2006
Det gör inte ont i fötterna, men dom somnar väldigt snabbt. Har iofs en sjukligt liten soffa, men ändå! Vet inte om det beror på sjukdomen eller om jag bara sitter konstigt... Kanske dags att kolla upp det...
Debuterade som Typ 1 diabetiker 17/11-2008.
Mina armar och ben somnar också jättelätt. Hände aldrig innan jag fick diabetes. Skumt......roligt om någon kunde förklara vad det beror på ??
Senast redigerat av dalor (2008-12-04 20:37:11)
Jag känner likadant dvs. att min ena fot och framsidan på skenbenet "somnar". Det liksom silar. Mina händer somnar också ibland. Jag har haft diabetes i 35 år, har inga komplikationer och har bra värden. Jag undrar också vad det beror på. Jag är orolig.
Hej. Jag har haft diabetes i 30 ar och fatt ont i mina fotter. Riktigt ont i bland. Jag vet att det ar min diabetes som spokar. Vad kan sjukvarden gora. Nagon som vet. Orolig
när ja tänker så har nog ben/fötter/armar somnat väldigt lätt sen ja fick diabetes :S